Książki idealne na dzień matki




Co roku nastaje ten czas, kiedy nasza mama ma swój specjalny dzień. Z pewnością tak jak ja, już na kilka tygodni wcześniej zastanawiacie się w jaki sposób podziękować jej za włożony w wasze wychowanie trud. Zazwyczaj kończy się i zaczyna na kwiatach, które oczywiście są bardzo miłym upominkiem, jednak czuć czasem ten niedosyt spowodowany nie wręczeniem czegoś bardziej osobistego, czegoś do czego będzie mogła wracać. Książki w tej sytuacji są odpowiedzią na wszystko. Nie kosztują dużo, mogą być więc świetnym uzupełnieniem kwiatów, a dodatkowo skrywają bardzo przyjemne historie umilając każdemu kilka godzin życia. Oczywiście ile mam, tyle gustów, więc postanowiłam stworzyć małe zestawienie tytułów umiejscowionych w różnych gatunkach literackich, które z pewnością mogłabym polecić na ten specjalny dzień.


Fantastyczna mama
(Kategoria: Fantastyka)



Książki autorstwa Sarah J. Mass są według mnie świetne zarówno dla osób obeznanych już z fantastyką, jak i tych dopiero swoją przygodę rozpoczynających. Wartka akcja i przyjemny sposób opisywania świata sprawia, że ten grubasek liczący ponad 600 stron, nie dość że szybko znika, to jeszcze piekielnie wciąga. Zarówno Dwór cierni i róż, jak i jego druga część to książki, które absolutnie skradły moje serce za sprawą połączenia naprawdę porządnego wątku romantycznego i fantastycznego, oraz pięknie wykreowanego świata. Płakałam czytając obie częśći, ba, nawet zdarzyło mi się po skończonej lekturze wrócić do nich jeszcze raz, bo tak duży czułam niedosyt. Psst! podobno w okolicach września ma pojawić się kontynuacja serii.

Mama - detektyw
(Kategoria: Kryminał)


Kasacja jest pierwszym tomem serii o Joannie Chyłce. Pani adwokat prowadzi sprawę beznadziejną, a pomaga jej w tym młody praktykant - Zordon. I w tym momencie powinien skończyć się poważny ton mojej wypowiedzi, gdyż sama książka jest pełna perypetii, żartów sytuacyjnych i napisana jest w sposób tak lekki, że aż dziw bierze iż autorowi udaje się utrzymać równocześnie czytelnika w napięciu i na każdym kroku zwalać z nóg kolejną zabawną sceną.


Mama w akcji!
(Kategoria: Thriller)


Kolejna książka Mroza w zestawieniu, jednak nie bez przyczyny. Behawiorysta jest połączeniem thrillera z kryminałem. Możemy też zauważyć bardzo dużo wątków psychologicznych. W odróżnieniu od Kasacji styl wypowiedzi jest już zdecydowanie poważniejszy i świetnie współgra z głównym bohaterem - Gerardem, dawnym prokuratorem wyrzuconym przez kilka źle podjętych decyzji. Jest to dla mnie książka najlepsza w swojej kategorii za sprawą nie gasnącego napięcia, które trzymało mnie w garści aż do ostatniej strony. Zapewniam, tytuł ten zaskoczy was niejednokrotnie, a w szczególności wtedy, kiedy najmniej będziecie się tego spodziewać.

Romantyczna mama
(Kategoria: Literatura romantyczna)


Co prawda pisałam już wcześniej o tej książce, której recenzję możecie znaleźć TUTAJ, jednak jest ona warta kilku kolejnych słów. Confess jest zdecydowanie czymś więcej niż typowy romans, gdyż niesie ona ze sobą głębokie przesłanie i traktuje również o tematach takich jak problemy rodzinne, bezsilność wobec choroby, czy szukanie pewności siebie. Zdecydowanie polecam, jeżeli szukacie czegoś nieszablonowego, co daje z siebie więcej, niżbyśmy oczekiwali.

Mama obyczaju
(Kategoria: Literatura obyczajowa)


Czereśnie zawsze muszą być dwie jest perełką polskiej literatury obyczajowej. Znajdziecie tu pięknie opisane ludzkie losy w sposób jak najbardziej realistyczny, bez zbędnych przesad. Jest to historia z jednej strony prosta, a z drugiej chwytająca ze serce swoją prostotą i ciepłym przesłaniem. Magdalena Witkiewicz ukazuje jak odbija się nasza przeszłość na teraźniejszości i to, że nawet najmniejsza decyzja może w sposób gigantyczny odbić się na naszym życiu. Tytuł ten jest pozycją dobrą nie tylko na dzień matki, a też na ukazującą się wiosnę.




3 komentarze:

  1. Świetne pomysły na prezenty dla mamy, wykorzystam. :)

    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojojoj, jeśli mama jest fantastyczna, to Maas bym jej nie kupowała. To autorka młodzieżówek, nie "poważnej" literatury ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie każda fantastyka musi być poważna :) A jednak dwory są leciutkie, co mi się osobiście podoba :D

      Usuń

Copyright © 2014 moja booktopia , Blogger